اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

چین بار دیگر به سازمان تجارت جهانی علیه حمایت واشنگتن از خودروهای برقی متوسل شد

دیروز، چین مستقیماً اقدام جدیدی را در سازمان تجارت جهانی علیه حمایت آمریکا از طرح سبز جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای بخش خودروهای الکتریکی آمریکا اعلام کرد و این موضوع را شامل تبعیض و رقابت ناعادلانه توصیف کرد.

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری البیان، چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، این موضوع را در ماه مارس به سازمان تجارت جهانی مطرح کرد، اما پس از شکست مذاکرات با واشنگتن، از این سازمان خواست تا “گروهی از کارشناسان” را برای رسیدگی به این موضوع تشکیل دهد. وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای

در سال 2022، ایالات متحده برنامه کمک بزرگی را در چارچوب قانون کاهش تورم برای حمایت از شرکت‌های بخش تحول انرژی و خودروهای الکتریکی تولید شده در خاک آمریکا اعلام کرد. در دولت جو بایدن، واشنگتن به دنبال پاسخ به حمایت پکن از صنعت خود و راه اندازی استراتژی سبز خود بوده است.

در پاسخ، وزارت بازرگانی چین ابراز تأسف کرد که این قانون ایالات متحده «به عنوان پیش‌شرط برای دریافت یارانه، محصولاتی را که از مناطق خاصی مانند ایالات متحده آمریکا می‌آیند… و محصولاتی را که از چین وارد می‌شوند مستثنی می‌کند، تعیین می‌کند». این وزارتخانه افزود: «هرچقدر هم که تلاش می‌کنند این قانون را زیباتر کنند، ماهیت تبعیض‌آمیز و حمایت‌گرایانه که با قوانین سازمان تجارت جهانی در تضاد است، تغییری نمی‌دهد». این اختلاف در حالی رخ می دهد که پکن و واشنگتن بر سر یک سری مسائل تجاری از جمله عوارض گمرکی، فناوری های پیشرفته و شبکه رسانه های اجتماعی TikTok با هم روبرو می شوند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا